مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

اقتصاد مقاومتی بخش مغفول مانده صنعت نفت است باید از وابستگی رها شویم

محمدسعید انصاری

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم:

اقتصاد مقاومتی بخش مغفول مانده صنعت نفت است

باید از وابستگی رها شویم

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون انرژی مجلس در تبیین اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت گفت: تا صنعت نفت کشور استقلال خود را در تأمین منابع مالی و تولید تجهیزات بدست نیاورد، تحت تأثیر عوامل خارج از این صنعت قرار می گیرد.

محمد سعید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: به دلیل وضعیت انتقال دولت در ماههای پایانی دولت دهم و همچنین از ابتدای دولت یازدهم تاکنون اثر محسوسی از تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در وزارت نفت دیده نشد.
وی افزود: به نظر می رسد در مجموع نیز صنعت نفت کشور نتوانسته به خواسته واقعی مقام معظم رهبری در این باره جامه عمل بپوشاند چرا که در غیراین صورت با مشکلات کنونی مواجه نمی شد.
نماینده مردم آبادان در مجلس نهم با بیان اینکه در واقع اقتصاد مقاومتی بخش مغفول مانده صنعت نفت کشور است، تصریح کرد: تا صنعت نفت کشور استقلال خود را در تأمین منابع مالی و تولید تجهیزات بدست نیاورد، تحت تأثیر عوامل خارج از این صنعت قرار می گیرد.
وی ادامه داد: اگر در سالهای گذشته ارتباط موثر بخش صنعت و نفت شکل گرفته بود و بسیاری از نیازهای تجهیزاتی صنعت نفت امروز با تولید داخلی تأمین می شد، تأثیرپذیری پروژه های نفتی و توسعه صنعت نفت از دیگر عوامل اقتصادی و سیاسی تا حد بسیاری کاهش می یافت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، حرکت صنعت را نسبت به حرکت نفت و نیازهای نفتی کشور کند و عقب مانده دانست و گفت: در تأمین تجهیزات در گذشته به صنعت کشورهایی چون آمریکا وابسته بودیم و امروز بیشتر به سمت صنعت چین رفته ایم.
وی افزود: این چرخه معیوب در توسعه نفتی کشور باید با به کارگیری توان داخلی متوقف شود، در آن صورت می توان به پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت پرداخت.
به گفته این نماینده مردم در مجلس نهم، صنعت نفت نیاز به استقلال در تولید، نگهداری، فروش، تأمین مالی و تأمین تجهیزات دارد تا تأثیرپذیری آن از عوامل بیرونی کاهش یابد.
انصاری خاطرنشان کرد: باید به گونه برنامه ریزی شود تا برآیند حرکت های توسعه ای به استقلال صنعت نفت کشور منتهی شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 744 زمان: 11:5 تاريخ: جمعه 5 مهر 1392برچسب:اقتصاد مقاومتی بخش مغفول مانده صنعت نفت است باید از وابستگی رها شویم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت